lördag 16 mars 2013

Små tips


Masker och stenciler är ju väldigt inne just nu i scrapvärlden, eller hur? Tänkte idag bara visa några trix för att påminna er om att man kan använda mycket av sånt man har hemma som stenciler. I alla fall jag brukar behöva bli påmind även om jag läst någonstans om en sak ;)

Först började jag med att rita ett "zigzag" mönster på ett helt vanligt papper som jag klippte itu efter mönstret.


 Sedan använde jag mig av Ink Blending Tool och Distress ink och stämpeln Swirl med blomma åt vänster.

Och det färdiga resultatet blir så här. Lika väl kan man ju givetvis använda sig av maskeringstejp till den här typen av mönster.


 Nästa jag visar är cirklar. Jag fick en gång i tiden en hög med färgade overhead blad från jobbet som skulle slängas och nu har de kommit väl i användning. Jag gjorde en lite större cirkel i detta overhead blad och mistar denna cirkel.


Sedan vill jag ha lite mindre cirklar som jag använder en toapappers rulle till och sprayar mist in i rullen.


Till sist använder jag mig av Cirkel med swirlram, mindre. På detta sätt kan man bygga bakgrunder till sina layouter eller kort. Just denna är inte fullstor cardstock men kanske jag hittar någon användning för den ändå ;)

Ha det bäst!
Päivi

5 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.