torsdag 11 november 2010

och lite fler julkort.....


Granen har jag ritat själv och texten god jul är utskrivet på datorn och använt som ett band....


Gav henne lite juligt prickiga kläder och satte en Lussekatt i hennes hand.... Bokstäverna är utklippta i akvarellpapper och infärgade med distresserna.... Typsnittet kommer frå Grungeboarden...



Här har jag maskat bort blommorna på växterna och satt i små julgranskulor av glitterlim.... Stjärnan är även den utklippt i akvarellpapper, därefter embossade jag bostäverna med vitt pulver och sen färgade jag in den med distress.....


Blått är inte min färg men det är ju många som gör det... allt måste ju inte va rött och grönt bara för att det är jul.......


Ett enkelt kort, sådana är sköna att ha på lager när det krisar.....

Ha det bäst
kramar Bing

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.