onsdag 5 december 2012

Adventskalender

Ni har väl inte missat julutmaningen som pågår just nu. Som inspiration har jag skapat en adventskalender. Jag har vikt alla askarna från grunden, vilket tog sin lilla tid. I "banderoll 2" har jag skrivit GOD JUL med en svart penna. Jag har även använt stämplarna "katt i luva" och "snökladd gran, stor". På granen har jag använt snöpenna. För att få plats med granen har jag klippt bort den nedersta delen.


Vriden ett kvarts varv så finner du självaste "jultomtens fru" i full färd mot...ja vem vet! Strax nedanför finner ni "julegris som sitter" och tittar upp mot granens topp. Undrar vad han har spanat in?


Vrid ett kvarts varv till och ni finner "snöklädd gran, stor" igen. Denna gång har jag målat granen grön och endast gett den lite snö, med hjälp av snöpennan, här och var. Även denna gran har jag klippt bort den nedersta delen på. Jag har även använt "ren som står".


Sist men inte minst ser ni dem söta "pepparkaksflickorna" som håller varandra i hand. Kanske är de på väg till pepparkakeland...


Till min adventskalender har jag använt inte mindre än sju olika stämpelmotiv. Även om det tog tid att göra denna klar så var det otroligt roligt att göra denna modell. Men om jag ska fler någon gång, tror jag att det blir färdiga tändsticksaskar som grund.

Jag hoppas ni har fått lite inspiration till julutmaningen...
Kram Cri-Kee

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.