tisdag 2 augusti 2011

Tuesday Tip/Tutorial


Jag tänkte "damma av" en teknik jag använde mig mycket av när jag började göra kort: Färgläggning med Kalkfärg.

Det här behöver man:
-Kalkfärg
-Vattenstämpeldyna
-Stämpel
-Tops
-Vitt papper

Börja med att stämpla upp ditt motiv med vattenstämpeldynan.


Sedan tar man färgerna man vill använda och målar i små cirkelformade rörelser med topsen. Det gäller att skynda sig lite granna så inte färgen hinner torka...


Jag valde att embossa med clear embossing ovanpå motivet - för att få "vykortskänsla" och för att det ska hålla bättre. Gjorde ett enkelt "braoha" kort utan text:


Stämpeln jag anväde heter: "Blomsterkrans" och finns i shopen.

Det var allt från mig för den här gången. Hoppas ni njuter av sommaren - det gör jag!

Kramar Nettan

1 kommentar:

  1. Vilka härliga färger det blev med chalken! Och snyggt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.