onsdag 21 november 2012

Min pysselplats

Idag är det min tur att visa var jag håller till när jag pysslar. Jag har ett rum till mitt pyssel, men än så länge får jag samsas med maken och hans papper och skrot, samt pianot. Någon gång ska jag få bort pianot och då får jag ytterligare plats för förvaring mm.

Jag har ett stort gammalt furubord mitt i rummet där jag sitter. Här håller jag på att förbereda några DT-uppdrag för Stämpelkällan, de uppstämplade motiven du ser på pappret är: Ludde, stor, Ren på hal is och Ren som står.

 
 
 
Jag gillar plåtlådor och plåtburkar, så självklart har jag några sådana ståendes till mina pennor och penslar mm
 
 
 
Har precis skruvat i några krokar under bordsskivan bredvid där jag sitter och pysslar. perfekt att ha fönen till hands och på krokar kan man hänga både det ena och det andra. Det kommer nog att bli fler krokar så småningom!
 
 
 
 På väggen bredvid mitt pysselbord har jag en bräda med borrade hål i och där har jag mina stickles förvarade upp och ner. Perfekt, tycker jag!
 
 
 
Mina band hade jag ett tag förvarade i plastfickor i pärmar, men där såg jag dem inte. Så när jag hittade två stora glasburkar, så var ett nytt bandförvaringssystem givet. Här inspirerar de mycket!



Bakom min pysselplats har jag ett gäng bokhyllor med lådor, korgar, mappar mm mm. Jag är ingen ordningsam person, så för pedanten kan detta se ut som ett totalt kaos. Men jag trivs och för mig är detta kreativt!



Ovanför sticklesförvaringen har jag precis fått upp några fler hyllor. Där har jag askar och lådor av alla de slag. Jag gillar färgprakten och alla olika storlekar och former på lådorna. Jag har flera skolådor, och tanken är att de ska kläs in med papper eller kanske tyg. Den randiga och blommiga lådan är skolådor tapetserade med tyg.
Till vänster om hyllorna har jag hängt upp två stora "grytunderlägg" från det stora varuhuset. Perfekt förvaring, så smidigt att hänga saker där med hjälp av krokar som finns på köksavdelningen.
 
 
 
Till sist ytterligare en bild på där jag sitter just nu. Ofta har jag datorn här framför mig, kanske har jag Skype-pysselträff med någon eller också hittar jag inspiration på bloggar och andra sidor.
 
Här har jag dessutom färglagt nallebjörnen.
 
 
Jahapp, det var några tjuvkik från mig. Ha det så gott!
Hälsingar från VeronikaP

1 kommentar:

  1. Tack för titten på din pysselplats. Många praktiska lösningar har du. Särskilt föll jag för grytgallret. Den ska jag nog kopiera.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.