tisdag 27 november 2012

Pop up kort med jultema

 Har gjort ett pop up kort och på framsidan utnyttjade jag mönstret på pappret samt dekorerade med utstansad järnek samt en julblomma. Ritat med glitterpenna på bladen.

På insidan ser man baksidan av det mönstrade pappret som jag ville ha på insidan. Själva basen till korten har jag skurit ut i lite glänsade kraftigare ark. Har skurit med Fiskars mall för att få mittpartiet. På den har jag sedan limmat fast God jul hälsningen, utstansad julgran med röd pärla i toppen samt grankvisten med glitterlim och en blomma. Ovanför på röda arket, har jag embossat detta motiv med vintage pulver. Syns bättre i verkligheten. På bottenplattan har jag stansat ut en spellis och stämplat en del av denna stämpel samt dekorerat med ett metallhörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.