måndag 30 augusti 2010

Asien-inspirerat alster

Jag ville göra ett kort med annorlunda form och valde då att göra en pyramid, eftersom jag tycker att det passar till motivet på tagen.
Inuti kortet byggde jag upp ett 3-D motiv med rosor och fjärilar.
Här är insidan, sedd uppifrån och jag har stansat ut en nestabilitie-label som jag stämplat med hjärtswirlen från Stämpelkällan och målat med tombows. En Tingtura-text från egna gömmor och några pearls.
Tagen har jag fäst med kardborre så att man kan ta bort den.
Flickan är ett motiv från Stämpelkällan och i bakgrunden har jag stämplat noter och skuggat med distressdynor i bruna nyanser.


En stämplad och embossad rislampa ur egen gömma,
för att förhöja den asiatiska känslan.
Snart.....öppnar butiken....åh, så spännande!
Kram Mia

1 kommentar:

  1. Kreativt jobbat, det här kortet fastnade jag för och jag gillar att du gjort det som en pyramid. Detaljrikt och vackert och du har verkligen hållit dig till temat Asien. -Bra jobbat Mia!
    Morgan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.