tisdag 17 augusti 2010

Grattiskort

En kompis fyller år på fredag, och vem är då jag att neka henne ett kort... :)
Jag har använt mig av en trevåningstårta som jag har maskat ihop med två likadana blommor i olika storlekar. Färglagt har jag gjort med Copics och sedan har jag rikligt glittrat ner allt med Stickles-"Frosted lace".
Blommorna är stansade i vitt papper som jag sedan har duttat distress (Dusty Concord) på och glittrat med Stickles. En halvpärla i champagne fick pryda mitten. Det är samma distressdyna jag har använt till färga in kanten på motivet med förresten, men eftersom jag stansade ut blommorna i ganska blankt papper tog inte färgen lika bra där och blev lite blekare.




2 kommentarer:

  1. Vilket läckert kort! Blir riktigt sugen på att göra ett liknande :)

    SvaraRadera
  2. Du är grym!!!!! Men det visste du väl redan ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.