lördag 21 augusti 2010

Pensionsdags!




En kollega och väninna till min mamma ska gå i pension och avtackas om några dagar och mamma undrade om jag inte kunde svänga ihop ett kort till henne. Visst, sa jag! Jag gör alltid lite fel när jag gör kort, jag börjar alltid färglägga motivet och sedan ser efter om jag har papper som matchar efteråt. Det smarta vore ju att göra tvärtom, färglägga motivet efter att man vet vad man ska använda för papper... Men jag lyckades hitta lite papper som passade bra ihop i alla fall.

Hon jobbar som engelsklärare, annars tycker jag inte riktigt om att ha engelsk text på kort (om de inte ska till någon utomlands eller så förstås). Spetsen kommer från Wild Orchid Crafts, är den inte härlig? Guipure lace heter den. Stämplarna jag har använt, både på fram- och insidan (är ritade av mig... :) kommer förstås att finnas att köpa hos Stämpelkällan när de öppnar!






1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.