torsdag 4 oktober 2012

Challenge of the week - Mosaic

Min tur att utmana teamet! Jag vill att vi skapar nåt med mosaikeffekt. I vilken form väljer du själv.  
My challenge is to create something with a mosaic effect!

Jag har valt att göra ett litet pocket-card inspirerad av San och Madame Ink. Kortet är litet, bara 10*10cm. Kul att jobba med så liten yta så det lär bli fler!
 I have made a small Pocket card, only 10*10cm, inspired by San and Madame Ink. A lot of fun to work with such a small surface!

Min mosaikbakgrund har jag gjort med hjälp av vanlig maskeringstejp riven i små bitar. Jag drog sedan en stämpeldyna över det hela så färg fastnade framför allt i alla skarvar. När det torkat täckte jag ytan med Versamarkdyna o klarembossade det hela. Enkelt att göra o en kul effekt! Idén har jag lånat från Sara, Sagam på nätet.
 I've created the mosaic effekt by using torn pieces of masking tape, colored it with  an ink pad and finally clear-embossed the whole surface.


Stämplar jag använt är Kanin luktar på tulpaner och Hipp hipp hurra.

Lite närmare för att se mosaikeffekten.

Under förmiddagen kommer mina kollegor att visa vad de hittat på för kul mosaikprojekt. 

Höstrusk är pysseltid! // Monica =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.