tisdag 13 september 2011

Tisdagstips - tutorial Exploding box

Veckans tips från mej, Bili, är en exploding box med återvinning, till viss del.

Börja med att mäta ut till själva boxen i ett cardstock ark. I det här fallet blir den 8 x 8 cm i fyrkant och 11 cm hög. Klipp till asken och biga i vikkanterna.
 Man kan göra den i andra mått och man kan också göra den med flera "askar" inuti, så man kan bläddra som t ex ett album.

Dekorera insidans sidor med valfritt papper.....


.... dekorera utsidan ..... Har valt att embossa swirlarna i guld.


 Mät till locket 2 mm större än boxen plus kanten, i cardstock, biga och vik till. I det här fallet har jag skurit ut en fyrkant på 11,2 cm. Limma ihop i hörnen. Dekorera.


Jag dekorerade min med utstansad swirl som jag la 3D-lack på, samt satte ett band runt kanten.

Textstämplar från shopen. Utstansade fjärilar och pearlmaker guld i hörnen.
När man lyfter på locket och sidorna faller, ser min ut så här inuti. Där finns då den återvinningsbara "grejen", foten (svart) på ett plast champagne glas. Däri har jag "planterat" blomsterbuketten.
 Man får samla på sig saker lite här och där, mycket går att använda.

På återseende  / bibbi

4 kommentarer:

  1. Vilken superfin idé med glasfoten! :)
    Jättehärligt boxkort!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig box o så finurligt du fick till blommorna! Kul att se vad den där plastglasfoten hamnade till slut =)
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Fantastisk fin box..... Smart med glasfoten... undrade först var det var
    .Kram Anna

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.