tisdag 28 juni 2011

Textstämplar

Textstämplar kan man aldrig ha för många av, tycker jag ! De är användbara till så mycket mer än att uttrycka de ord som står på dem, bara man har en gnutta fantasi.......

Det vanligaste är kanske att man använder en passande fras, som komplement till motivet man valt att använda, som här:
Jag stämplade texten "Du gör mig glad" på en bit cardstock, för att framhäva den lite extra.

Man kan också använda textstämplar som dekoration. På detta kortet är det "Gillar dig", som bildar ramen runtom:



Texter kan även användas som huvudmotiv:





Texttämplarna hittar du här och här !

Motivet på det understa kortet, passar ju också som bakgrund ! Jag klistrade tårtan direkt på och fick en helt annan effekt.



Jag gillar också att klippa ut orden,  bokstav för bokstav, för att variera mig lite:


Här använde jag bara ordet grattis ur stämpeln "Ett stort grattis".

När jag sen satt och pusslade med bokstäverna, kom jag på att de ju kan bilda andra ord också.....


Ja, det är några användningsområden som jag kommit på för text-stämplar.
Har du fler ? Tipsa gärna oss andra i en kommentar !

/Jaana

1 kommentar:

  1. Vilka bra användningsområden du tipsade om....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.