Visar inlägg med etikett Guest-DT Cri_Kee. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Guest-DT Cri_Kee. Visa alla inlägg

onsdag 30 maj 2012

Morsdagskort

Oj, vad tiden går fort. Det känns som det var igår jag fick veta att jag skulle få gästa Stämpelkällan under tre månader. Den tiden är nu förbi! Men jösses så skoj! Idag tänkte jag visa er mitt  morsdagskort som jag gjort till min mamma. Vet ni! Ni får se kortet före min mamma...hon hade nämligen inte tid att fira morsdag i söndags. Så vi ska fira morsdag på lördag. Men huvudsaken är att mamma blir uppvaktad, eller hur?
På kortets framsida har jag använt textstämpeln Till min älskade mamma.
På kortets insida har jag använt stämpeln den stora cirkeln med swirlram. Där inuti ska jag skriva min hälsning till mamma.

måndag 28 maj 2012

Måndags-skiss / Sketch of the week

Idag är det min tur att inspirera med en skiss. Today it's my turn to inspire with a sketch.

 


Jag har gjort ett enkelt grattiskort. I've done a pretty simple birthday card.
Har använt stämpeln "Hjärtliga Gratulationer" The stamp I have used is "Hjärtliga Gratulationer"

Kom tillbaka imorgon för att se hur jag har gjort bakgrunden. 
In the morning when it's Tuesday tip, I show how I've done the background on the card.


Hoppas du har blivit inspirerad av skissen och jag hoppas du får en bra måndag.
I hope you have been inspired by the sketch and hope you have a great Monday.

Kram, Bic

torsdag 24 maj 2012

Tältkort

Jag har testat en för mig ny kortvikning, nämligen tältkort. En kul vikning som jag kommer att göra igen. Jag har använt mig av den söta Fia, lite förlägen, som ni just nu hittar för halva priset.
Ha en bra dag i solen!

onsdag 23 maj 2012

Till en gubbe


Även gamla gubbar uppskattar ett hemgjort kort, och till detta kort har jag använt den nya stämpeln gubbe och textstämpeln gamla är unga som...
På insidan har jag stämplat gratulerar, som finns i ett set om tre stämplar bland nyheterna.

måndag 21 maj 2012

Mondays sketch


I hope that I'll bring you all some inspiration,
with this sketch:






Please let me know if you 
use the sketch,
I'd love to see your creation !

 Used stamps:

/Jaana


onsdag 16 maj 2012

Lika, men ändå olika

Idag tänkte jag visa er två kort som är lika, men ändå olika...Jag har använt mig av stämpelmotivet äppelblom på båda korten. Det första kortet går i grönt...
...och jag har även använt samma stämpelmotiv på insidan! På vänster sida finns en liten ficka där t ex pengar eller ett presentkort kan stoppas ner.

Det andra kortet går åt det rosa och bruna hållet...men har samma upplägg som det första kortet. Största skillnaden är att jag har figurklippt den fina kvisten med äppelblom.
På insidan av detta kort har jag återigen stämplat äppelblom och gjort en liten ficka för t ex pengar eller presentkort.

Ha en bra dag i solen!

onsdag 9 maj 2012

[svamp]

I höstas var jag och syrran och plockade kantareller. Vi hittade ungefär fyra liter var, trots att syrran och pappa plockat lika mycket dagen innan på nästan samma ställe. Jag har använt det söta uggleparet på min layout, de hör liksom svamp hemma i skogen!

torsdag 3 maj 2012

Studentkort

Tiden går fort och snart är det dags för många att ta studenten. Ni har väl sett de nya studentstämplarna? Det är dags att börja skapa kort till de blivande studenterna. Jag har gjort två studentkort och till det första kortet har jag har använt mig av student-tjej samt textstämpeln Gratulerar.
På kortets insida har jag stämplat Ett stort grattis till studenten, som även den är en av Stämpelkällans nyheter.

Till det andra kortet har jag använt studentböcker på mössa, textstämpeln Grattis som jag har stämplat inuti banderollen. Dessa tre stämplar är alla nyheter hos Stämpelkällan. Jag har stämplat en duva direkt på mönsterpapperet, så att det ser ut som att den ska landa bland blommorna.
Även inuti detta kort har jag stämplat Ett stort grattis till studenten. Ända skillnaden är att jag valt att stämpla texten på ett vitt papper istället för direkt på mönsterpapperet.

Tack för titten och jag hoppas att ni får en bra dag!

onsdag 2 maj 2012

Kort med aluminiumtejp

Min systerson fyllde år i helgen och till honom gjorde jag ett kort med aluminiumtejp. Det är roligt att leka med aluminiumtejp och utstansade detaljer, i mitt fall kugghjul, siffror och bokstäver, som kan gömmas under tejpen. Jag har även använt bitar av målarremsa, vilket också ger läckra detaljer. Jag målade ett lager svart akrylfärg över aluminiumtejpen och torkat sedan bort överflödsfärgen med ett fuktigt papper.
Inuti kortet har jag gjort en liten ficka där jag stuckit ner ett presentkort. De stämplar jag har använt är "mc, glidare" och "grattis på födelsedagen".
Jag har även använt aluminiumtejpen på kortets baksida. Men först embossade jag cardstocken med en cuttlebug embossingfolder...

måndag 30 april 2012

Mandagsskitse

For this mondays sketch I have this for you:



And here is the card I made from the sketch.

I used these stamps:

I made the sign larger, simply by drawing the rest of the sign like the stamp. I needed it to be larger, so the text would fit.

onsdag 25 april 2012

Gratulationskort

Ett gratulationskort är alltid att bra att ha till hands när någon fyller år och den här gången har jag gjort ett kort som passar till någon äldre som fyller år...
Jag har använt den nya gubben och gumman, samt huset, staketet och textstämpeln "Gamla är unga som...". Staketet klippte jag isär och så jag kunde sätta en bit från varje håll, liksom en naturlig öppning in till gården. Som vanligt har jag färglagt motiven med pro markers.

onsdag 18 april 2012

Picknickkorg

Vilket aprilväder! Det har snöat sen igår och snön ligger vit mot marken...suck! Själv längtar jag till våren och den härliga värmen som solen ger. Längtan efter att ta picknickkorgen på armen och gå ut i den underbara vårvärmen och hitta en härlig plats att slå sig ner på. Jag har gjort en söt litet picknickkorg och på tagen har jag stämplat "Kram".
Ha en bra dag!

torsdag 12 april 2012

Du & Jag

Jag har gjort ett kort till någon nära och kär. Det är inte alltid ett stämpelmotiv behöver färgläggas för att komma till sin rätt, utan testa er fram. Ibland kan det faktiskt vara snyggare, som här, med ett motiv i svart och vitt. Till det här kortet har jag använt Par "In love" och textstämpeln "Du & Jag det är vi det..".

Studenten

Ni har väl sett de nya studentstämplarna? Jag har använt student-tjej på min layout med foton från min studentdag. Jag scrappar sällan om mig själv, men denna layout var riktigt rolig att skapa. Jag har även använt cirkel med swirlram. Denna stämpeln gillar jag, massor, och den passar lika bra till kort som till layouter. Jag hade först tänkt använda ytan inuti swirlramen som journalingyta, men ångrade mig sedan och lät ytan var tom. Den är nog så dekorativ utan journaling i sig...
En närbild...

Ha en bra dag!

onsdag 11 april 2012

3D Blomkort

Jag har testat en ny kortvikning, blomkort i 3D. En kul och annorlunda vikning. För att kortet ska komma till sin rätta när det väl har öppnats, har jag satt fast blomkortet på ett litet stafflikort. I mitten på kortet har jag använt den nya solrosen och på blommans blad har jag delat upp textstämpeln "För långt borta för en kram".
När kortet fortfarande är hopvikt ser det ut så här...
Ha en bra dag!

onsdag 4 april 2012

Gåvopåse

I helgen är det påsk och då är jag bortbjuden på middag. För att inte komma tomhänt har jag altrat en gåvopåse med en fågel som kvittrar. Jag undrar just vad den sjunger om? Den kanske längtar efter våren! På tagen har jag använt mig av Stämpelkällans nya textstämpel Ha en äggstra glad påsk.
Kvar återstår nu bara att fylla påsen med något gott...

Glad Påsk!

onsdag 28 mars 2012

Lyckad fångst

För några år sedan fick min systerson två fina fiskar och han håller stolt upp dem för fotografering.
Jag har använt en av Stämpelkällans nya stämplar, fiskare. Det ser så härligt ut där han sitter på sin stubbe med maskburken bredvid sig. När jag färglade denna fiskare fick jag en plötsligt längtan till sommaren och vill liksom bara åka iväg och fiska...Tänk er en dag på sjön, en varm och solig sommardag! Visst låter det underbart!

Ha en bra dag!

torsdag 22 mars 2012

Påskägg

Jag har altrat tre pappägg till påskens godis. Jag har använt två av de nya stämpelmotiven, påskhare på påskägg och höns/2 st. Jag har använt den ena hönan. Motiven har jag stämplat på silkespapper.
Jag har dekorerat påskäggen med fjädrar, körsbärsblommor och med spets runt kanten.
Jag började med att tejpa washi tape över pappägget...
Därefter målade jag med gesso över tapen. Jag ville att ytan skulle bli vitare, men inte fullt så vit som gesso blir, därför valde jag att blanda gesson med vatten. Sedan satte jag fast silkespapperet med det stämplade motivet på ägget...För att fixera ytan så målade jag på ett lager studio multimedium.
Sist men inte minst dekorerade jag mina ägg.

Ha en trevlig dag!

onsdag 21 mars 2012

En tjej

Jag fick beställning på ett babykort till en liten tjej, så jag valde att göra ett relativt enkelt kort i rosa toner. Jag har använt mig av stämpelmotivet baby-knyte.
För att få lite mer liv i kortet har jag figurklippt babyn i knytet och satt fast henne med 3D-kuddar. Även fjärilarna som flyger ger lite liv i kortet med sina vingar.

Ha en trevlig kväll!

onsdag 14 mars 2012

Grow older

We are getting older every year, whether we like it or not! On this card I have used the new lady stamp, gumma.  I have also used the text stamp, old is young who have grown older, gamla är unga som blivit äldre. The lady is colored with pro markers.
It is always good to have greeting cards at home, suitable for all ages. This is a perfect card for grandmothers...

Have a nice day!