tisdag 29 mars 2011

Montera stämplar Del 1


I helgen var jag med Annika på mässan i Helsingborg. Jättekul att träffa så många utav er som läser och inspireras av vår blogg! En del frågor kom dock upp kring det här med att montera stämplar och därför tänkte jag visa hur jag brukar göra när jag ska montera. Tyvärr fick jag dela inlägget i två delar, men fortsätt bara ner till nästa inlägg så fortsätter det där.

1) Jag börjar med att klippa rent mitt motiv, både för att det kan fastna stämpelfärg utanför motivet och komma med när man stämplar, men också för att spara på ez-foamet som är det material jag fäster det urklippta motivet på.


2) Därefter kollar jag ut var jag kan lägga mina stämplar (lägg gärna ut dem på pappret ovanför innan för att se hur du får plats med så många som möjligt).


3) Här använder jag en skalpell och skär så nära motivet som möjligt. Vissa föredrar skalpell (jag) och andra föredrar sax (visas längre ner)


4) Här är första stämpeln utskuren och klar att användas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.