tisdag 29 maj 2012

Tisdagstips / Tuesdaytips

Idag är det tisdag och då är det dax för Tisdagstips och som ni såg igår så skulle jag visa hur jag gjort bakgrunden på kortet jag visade igår.

Today is Tuesday, and then it's time for Tuesday's Tip and as you saw yesterday, I'd show how I made ​​the background on the card I showed yesterday.

Detta har jag använt mig av:
- Bokpapper (Valfritt papper)
- Gesso
- 2 olika distressdynor (funkar nog med vattenfärger också)
- Vattensprayflaska
- Pensel
- Plastfolie
This I have been using:
- Book paper
- Gesso
- 2 different distressdynor (probably works with water colors too)
- Water Spray
- Brush
- Plastic wrap


Jag tog ett papper ur en bok och grundade detta med gesso.
I took a paper from a book and paintedwith Gesso.











När det torkat färdigt så använder jag en distressdyna och drar ut färg på papperet och sedan sprayar jag på vatten och stryker ut det med min pensel. Låter detta torka.
When it has dried finish, I used a distress and pulls out the ink on the paper and then sprayed it with water and brushed it with my brush. Allow it to dry. 

Sedan är det dags för varv 2 med en annan färg.  Gör samma där, drar med dynan och sen sprayar jag på med vatten och drar ut med penseln.

Then it's time for round 2 with a different color. Do the same there, pull the pad and then spray it with water and pulls out with the brush.
Sen tar jag plastfolien och lägger ut och knycklar ihop plasten. Låter detta torka.

Then I take plastic wrap and lay out and crumples the plastic. Allow it to dry.

















Sedan när det har torkat så tar jag bort plasten och kvar är detta mönster som bildats. Här kommer fler saker jag har gjort med denna metod.

Then when it's dry, I remove the plastic, leaving the pattern is formed. Here are more things I have done with this method.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.