tisdag 3 maj 2011

Bokask

Har testa att göra dessa bokaskar några gånger och nu tänkte jag visa er hur jag gjort.
Denna gång har jag gjort en lite mindre variant än den jag brukar.

I have done bookbox few times and now I will show you how I did.
This time I made a little smaller bookbox than I usually do.





Två cardstock i måtten 8 x 10 cm
Två cardstock i måtten 8 x 15 cm

Two cardstock measuring 8 x 10 cm
Two cardstock measuring 8 x 15 cm




Biga alla 4 pappren vid varje cm på kortsidan.

Score all four papers at each cm on the short side.




Vik bigningarna som ett dragspel

Fold the scored lines




Nu ska du sätta ihop sidorna. Se bild.
Man för ihop de bigade sidorna med varann.

Now you put the pages together. See picture.
Brings together the scored sides.




Klicka ut lim mellan bigningarna och pressa ihop.

Put the glue between the creasing and press together.




Jag tar hjälp att en klädnypa för att hålla ihop sidorna

I'll take the help of a clothespin to keep the pages together.








Nu är bokbasen klar.
Now the base is ready.




Ett cardsstock i måtten 16 x 22,5 cm
Som bigas på 10,5 och 12 cm på långsidan.

A cardstock measuring 16 x 22.5 cm
Score at 10.5 and 12 cm on the long side.

Limma boksidorna i fodralet.
Glue the pages in the case.




Jag har använt stämplarna ”Tag med swirlar A35”
I have used the stamp ”Tag med swirlar A35”




Här har jag använt stämplarna
”Klockbakgrund A24”
”Klocka med tillhörande visare A26”
”Lyktstolpe A113”

Here i have used the stamps
”Klockbakgrund A24”
”Klocka med tillhörande visare A26”
”Lyktstolpe A113”

Kram/Hugs
Tesa

10 kommentarer:

  1. Vilken super bra beskrivning!
    Tack för din inspiration, resultatet
    blev så vackert!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åååh, tack vad bra!! Nu kan jag också prova göra ett sånt kort! Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  3. åååå så vacker bokask!! Beskrivningen är helt klart den bästa jag sett på dessa böcker, nu kan tom jag göra en *s*

    SvaraRadera
  4. Toppen kort. Och en jätte bra enkel beskrivning. Tack!!!

    SvaraRadera
  5. vilken vacker bok!! den måste jag testa!

    SvaraRadera
  6. Tack för en enkla beskrivningen! Å resultatet var ju bara så vackert!!! Jättefina!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint bokkort och jätte bra mall att följa efter!!

    Sanja XX

    SvaraRadera
  8. Vilket fint bokkort! Bra tutorial, blir riktigt sugen på att göra ett själv.

    Kram Anna

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.