måndag 2 maj 2011

Sketch of the week

Hej!
Idag är första gången för mig att presentera måndagsskissen.

Hello!
Today is the first time for me to introduce the Mondaysketch.



Här är min skiss/Here is my sketch.

På det röda pappret embossade jag stämpeln "Grattisbakgrund T22" i vitt. Sydde med symaskinen runt motivet. Stämpeln "Grattis på födelsedagen T22" sitter egentligen ihop men jag satte en tejpremsa över GRATTIS PÅ innan jag färgade in stämpeln. Sen tog jag av tejpen och stämplade endast födelsedagen på ett papper. Gjorde likadant igen, men då med tejpremsan över födelsedagen så att endast GRATTIS PÅ blev stämplat. Klippte till den ena texten som en vimpel. Allt stämplat är monterat på en svart bakgrund, sk fotomatta.


On the red paper i embossed the stamp "Grattisbakgrund T22" in white. Sewed with a sewing machine around the text. The textstamp "Grattis på födelsedagen T22" is joined together, but I put a strip of tape over GRATTIS PÅ before I colored the stamp. Then I took the tape off and stamped only födelsedagen at the paper. Did the same thing again, but with the tape strip over födelsedagen so that only GRATTIS PÅ was stamped. All stamp is mounted on a black background, called photo mat.



Ett prickigt mönsterpapper på kortbasen. Där satte jag två smala remsor av svart papper bredvid mönsterpappret för att skapa illusionen av att pappret sitter på en svart fotomatta. Använde 3D-kuddar för att skapa höjd i kortet.


A polka-dot pattern paper on the base. I put two small strips of black paper next to the pattern paper to create the illusion that the paper is sitting on a black photo mat.Using 3D-pillows to create height in the card.


Glöm inte att titta in imorgon för mitt tisdagstips/Dont forget to stop by tomorrow for my tuesday tips.


Kram/Hugs Tesa

3 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.